קישורים מומלצים: דרכון רומני גינות גג

# טיפ: חשוב מאוד אחרי החגים:

טיפ קטן שיעזור לנו לעבור את החגים בשלום,

כל בוקר, על קיבה ריקה לשתות כוס מים פושרים + חצי לימון סחוט + כף שמן קוקוס.

מנקה את הכבד, מוריד "גרייבינג" (כמיהה) למתוק.

עוזר בתהליך ההרזייה ע"י כך שמאזן רמות סוכר ומפחית תיאבון.

 

 

# טיפ: ציפורניים שבורות/ מתפצלות/מתקפלות ונקודות לבנות:

ציפורניים שבורות/ מתפצלות/ מתקפלות,

אלה סימנים שהכבד שלכם זקוק לעזרה,

כבד גדוש שזקוק לניקוי וחיזוק.

כמו כן, במצב כזה בטוח שיש מחסור בסידן ואבץ.

פתרונות:

אכלו ברוקולי,כרוב,דגנים מלאים : אורז מלא, שיבולת שועל, קינואה, בורגול, קמח מלא ועוד,

אלה עשירים מאוד בויטמינים מקבוצת ה-B ובמינרלים כמו: ברזל, מגנזיום ואבץ.

כמו כן, אלה מכילים סובין שעוזר להניע רעלים וחומרים לא רצויים החוצה מגופנו.

עלים ירוקים, כל סוגי הזרעים: גרעיני דלעת, גרעיני חמניות (לא קלויים) עשירים מאוד באבץ.

כמו כן, שתו 2 כוסות תה סרפד מידי יום, עוזר מאוד לספיגת מינרלים וברזל בגוף.

נקודות לבנות על הציפורניים,

נקודות לבנות על הציפורניים הם סימן קלאסי למחסור באבץ,

יותר מ-80% מהאנשים שמגיעים אליי סובלים ממחסור באבץ,

לכן אני ממליצה לאכול : כף גרעיני דלעת וכף גרעיני חמניה, בתוך הסלט או היוגורט.

כמוסה של אבץ אני ממליצה לקחת רק ע"י אבחון שלי.

 

#טיפ: שבירת הצום- Breakfast

אנחנו שוברים את הצום כל בוקר,

נסו להגיע ל-12 שעות צום כל לילה, שיהיה מרווח של 12 שעות בין ארוחת הערב לארוחת הבוקר.

בשעות האלה הגוף מטהר עצמו מרעלים,

העיכול נעשה בצורה מושלמת וכך מערכת העיכול יכולה לייצר הורמונים,

חומצת אמינו ולספוג היטב את את הויטמים והמינרלים מהמזון.

בבוקר תחושו אנרגטיים יותר.

כדאי להתחיל את הבוקר עם מים פושרים ולימון ולאחר מכן שייק ירקות: (סלרי,גזר,תפוח,סלק ועוד)

לניקוי מושלם של הכבד.

 

#הקשר בין מתח לתזונה

 

מאכלים שמגבירים את המתח בגוף:

 

למזון שאנו אוכלים חשיבות מירבית בתפקוד הגוף שלנו.

 

יש מזונות שגורמים לעליית מתח וחרדה ויש מזונות מרגיעים.

 

כל מזון שפועל כמעורר עלול לגרום עומס יתר על הכבד ולשבש את רמת הסוכר בדם.

 

קופאין- נמצא בקפה,תה,שוקולד,קולה. הוא גורם לשחרור אנדרנלין ולכן מעלה את רמת המתח בגוף.

 

מכורים לקופאין מתישים את בלוטת יותרת הכליה המייצרת "קורטיזול" שזהו הורמון סטרואידי האמור לסייע לגוף להתמודד במצבי לחץ, אך עודף הפרשה של קורטיזול ונוראדרנלין גורמים לעליית המתח בגוף.

 

אלכוהול- למרבית האירוניה הוא גורם מרכזי למתח. רוב האנשים חושבים שהאלכוהול מרגיע אך שילוב של אלכוהול וחרדה הוא קטלני למדי.

 

אלכוהול מעורר הפרשת אדרנלין הגורמת לעצבים מתוחים, חוסר מנוחה ונדודי שינה. עודף אלכוהול יעלה את משקעי השומן ובלב ויחליש את הפעילות החיסונית של הגוף. אלכוהול משבש את היכולת של הכבד לסלק רעלים מהגוף. בזמן מתח, הגוף מייצר רעלים ובהעדר סינון שלהם אלה ממשיכים להסתובב במחזור הדם ולהרעיל את הגוף.

 

ממתקיםסוכר לבן לא תורם כלום לגוף, מספק התרוממות אנרגיה קיצרת מועד שמסתיימת בהתשה של בלוטת יותרת הכליה. גורם לחוסר ריכוז ולדיכאון.

 

מלח- מעלה לחץ דם, מרוקן את בלוטת יותרת הכליה וגורם לחוסר יציבות נפשית. הימנעו מנקניקים ומזון תעשייתי עתיר מלח.

 

מאכלים שמניםמאכלים עשירים בשומן רווי כגון מזונות מהחי, מוצרי חלב, מטוגנים ואוכל מהיר גורמים לעומס על הלב וכלי הדם.

 

חלב פרה, מכיל הורמון קזאין קשה מאוד לעיכול וגורם לאלרגיות למינהן.

 

בשר אדום- עתיר חלבון, מגביר את רמות הדופמין והנוראפנפרין במוח שניהם ביחד קשורים לרמות גבוהות של חרדה ומתח.

 

מזון מעובד ומזוקק וקמח לבן הן קלוריות חסרות ערך ולא די בכך, כדי לעכל קמח לבן הגוף "מבזבז" מינרלים וויטמינים חשובים.

 

מאכלים שמפחיתים את המתח בגוף:

 

כמו שהגוף מגיב למתח ע"י ייצור מוגבר של הורמוני חרדה ( קורטיזול ונוראדטלין) כך ניתן להמעיט ככל האפשר במזונות יוצרי מתח ולהגביר את המזונות הבאים:

 

סלרי- תרופת סבתא בדוקה להורדת לחץ דם, מומלץ לאכול ארבעה גבעולי סלרי ביום. ניתן להוסיף לבישול ולסלט. הסלרי מכיל ניאצין שהוא חומר מרגיע מאוד וטוב לפני השינה.

 

גרעיני חמניות- עשירים באשלגן ובויטמינים מקבוצת B ו-B6 (חומצה פנטותנית) המרגיעה את הגוף. ואבץ שחשוב מאוד לחיזוק יותרת הכליה.

 

בננה ומלון- עשירים אף הם באשלגן ומרגיעים את הגוף.

 

אורז מלאפחמימה מורכבת הנספגת באיטיות ויכולה לעזור בשחרור הכימיקלים סרוטונין ונוראפנפרין הגורמים לרוגע ולהתרוממות מצב הרוח.

 

אצות יםכן גם בסושי. ניתן להוסיף אצות למאכלים ולמרקים.

 

כרוב- מעולה להפחתת מתח, מכיל נוגדי חמצון שמשתחררים ונלחמים במתח ועוזרים בהפרשת הסרוטונין.

 

שקדים (לא קלויים)עשירים במגנזיום, לחיזוק יותרת הכליה ולהרפייה כללית של השרירים בגוף. רמות נמוכות של מגנזיום גורמות למתחים, חרדה, חוסר שלווה ובעיות שינה.

 

פירות יער- אוכמניות, עשירות בויטמין C לאנרגיה ולשיפור המערכת החיסונית. כמו כן, גם פטל, תות שדה וסומסום.

 

מלפפון- מלפפון קר מקרר את הדם והכבד, ועוזר ביצירת הורמונים למצב רוח. מיץ סלרי ומלפפונים מעולה למטרה זו.

 

אספרגוס- עוזר ביצירת כדוריות דם אדומות ומכיל כמויות גדולות של אנזים נוגד חמצון בשם גלוטטיון שעוזר לכבד להתנקות ולתפקד בפעילות מרבית. משפיע על מצב רוח ויכולת להתמודד עם מתח.

 

שום- החל מטיפול בהצטננות, שפעת, חולשה, שום מכיל אליצין שאחראי לטעם והריח שלו אך גם מפיג מתח ומוריד לחץ דם. כמו כן, מוריד כולסטרול ומשמיד רעלים מהכבד והמעיים, אנטי פטרייתי.

 

אבוקדו- מכיל 14 מינרלים כולם מווסתים פעילות גופנית ומפיג מתח, מייצר כדוריות אדומות בשל תכולת הברזל הגבוהה שלו ומפיג עייפות ומתח.

 

#טיפ: חומציות יתר בקיבה

 

כאבי בטן? עודף חומציות בקיבה?איך נדע?

הבטן נפוחה, כואבת, לפעמים טעם חמוץ בפה;זוהי תוצאה של עודף סוכרים ופחמימות שגורמים לחומציות יתר בקיבה.

מה עושים?

מגרדים תפוח אדמה על פומפייה ושותים 2 כפות מהמיץ תפוח אדמה,חוזרים על הפעולה פעמיים ביום במשך מספר ימים.

החומציות מתאזנת,הכאבים עוברים,מצוין גם לריפוי כיבים ולאולקוס.

 

#טיפ: כבד שומני גורם להשמנת יתר

אוהבים כבד אווז? (Foie gras) בצרפתית- כבד שומני (כבד אווז) , שיש החושבים שזה הוא מעדן.

את האווזים מפטמים ומאביסים בכוח בפחמימות ובסוכרים עד שהכבד שלהם נעשה מפוטם ושומני.

כך גם האדם ע"י צריכה מוגברת של סוכר, כן כן סוכר ופחמימות, מעלה את רמת האינסולין

ואת התנגודת לאינסולין מה שמוביל להצטברות של שומן בתאי הכבד שלנו.

עוגות, ממתקים, גלידות, לחמים, פסטות, סירופים, עשירים בפרוקטוז- הם הסכנה מספר 1 לגוף.

הסוכר, הוא זה שהופך לטריגלצרידים-השומנים שממלאים את תאי הכבד שלנו והופכים אותו לשומני.

 

כאשר הכבד מורעל ושומני הוא אינו מסוגל לשרוף שומן וקלוריות עודפות ביעילות מספקת

וכתוצאה מכך מתרחשת האטה בחילוף החומרים הגורמת לעלייה במשקל.

 

*שימו לב, שכבד שומני נגרם בעיקר מסוכרים ולאו דווקא מבשר.

 

 

 

#טיפ: כיצד לחץ נפשי גורם להשמנה?

 

כאשר המוח נחשף ללחץ מתמשך המערכת ההורמונאלית יוצאת מאיזון.

 

לכל אחד מהשיבושים ההורמונאלים יכולה להיות השפעה חמורה על בריאותינו, ועל יכולותינו לרדת במשקל.

 

כאשר אנו ניצבים במצב לחץ הגוף שלנו מייצר הורמון שנקרא "קורטיזול".

 

ה"קורטיזול" אחראי להפעלתן של כל התגובות הגופניות הקשורות ללחץ- דופק מהיר, עלייה בלחץ דם,

 

כאב ראש וחוסר ריכוז.

 

נוכחות של "קורטיזול" בדם שלנו גורמת לירידה ברגישות ל"לפטין", ההורמון שמודיע למוח שלנו שאנו שבעים.

 

עקב כך, אנו אוכלים יותר וסובלים מתשוקה מוגברת לסוכרים ופחמימות.

 

לא רק שהגוף מאט את חילוף החומרים בעת לחץ, הוא גם מורה לנו לצרוך יותר קלוריות.

 

לחץ>יצירת קורטיזול>ירידה ברגישות ל"לפטין">רעב>תשוקה לפחמימות וסוכרים>השמנה.

 

 

 

#טיפ: בעיות ריכוז

לסטודנטים שבינכם, תלמידים ואנשים שסובלים מבעיות ריכוז, ממליצה בחום על אצה כחולה ירוקה (תוסף תזונה) העושה פלאים לריכוז, משפרת אנרגיה, מחדדת מחשבה.
ולמשקיענים שבינכם, כדאי להוסיף אלפא ליפואיק אסיד (חומצת אמינו) זהו שילוב מעולה.
בהצלחה לסטודנטים, תלמידים ולנו הסובלים מבעיות קשב וריכוז.

 

#טיפ: הגברת שריפת שומן באימון

טיפ קטן ופשוט,לפני תחילת האימון מומלץ לאכול פרי מתוק כגון; צימוקים,תמרים,בננה וכו'.
כך באימון תהיה שריפת שומנים מוגברת של חומצות השומן.
הבננה מכילה כמות גבוהה של פחמימות זמינות לגוף בצירוף מינרלים החשובים לפעילות השרירים ומניעת התכווצויות שרירים (אשלגן,מגנזיום,נתרן ועוד) .